Πίνακας περιεχομένων
D-4D
D-4D ονομάστηκε ο πρώτος κινητήρας με σύστημα άμεσου ψεκασμού καύσιμου κοινού συλλέκτη, που δημιουργήθηκε από την Toyota Motor Corporation. Επίσης, το συγκεκριμένο ακρωνύμιο, χρησιμοποιείται για τους κινητήρες ντίζελ της Toyota που διαθέτουν το συγκεκριμένο σύστημα.
Δημοφιλείς κινητήρες D-4D
1CD-FTV
Ο κινητήρας 1CD-FTV παρουσιάστηκε το 2000. Πρόκειται για τον πρώτο ντίζελ κινητήρα της Toyota, με σύστημα κοινού συλλέκτη (Common Rail). Ο κυβισμός του ήταν 2 λίτρα και η ισχύς του άγγιζε τους 116 hp. Διέθετε τέσσερεις εν σειρά κυλίνδρους, ενισχυμένα τοιχώματα στο μπλοκ των κυλίνδρων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, κατασκευαζόταν μέχρι και το 2007 και τοποθετήθηκε στα παρακάτω μοντέλα της Toyota: Corolla, Avensis, Previa, Corolla Verso και RAV4.
1ND-TV
Ο συγκεκριμένος εν σειρά, τετρακύλινδρος, υπερσυμπιεζόμενος ντίζελ κινητήρας, που διέθετε κυβισμό 1.4 λίτρων και σύστημα άμεσου ψεκασμού καύσιμου κοινού συλλέκτη (Common Rail direct injection system), παρουσιάστηκε το 2001. Από το 2002, εξόπλισε πληθώρα μοντέλων της Toyota: Auris, Avanza, Corolla, Etios, iQ, Ractis, Urban Cruiser, Verso-S και Yaris. Η μέγιστη ισχύς του ήταν 68, 88, και 90 hp. Από το 2015, ο κινητήρας 1ND-TV, συνάδει με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις EURO VI.
KD-FTV
Πρόκειται για μια σειρά ντίζελ, τετρακύλινδρων εν σειρά κινητήρων, με διπλό εκκεντροφόρο και τουρμπίνα. Η πρώτη γενιά των 1KD-FTV, παρουσιάστηκε το 2000. Αποτελούταν από κινητήρες 3 λίτρων με ισχύ 172 hp. Βρισκόταν τοποθετημένος στα παρακάτω οχήματα: Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Hilux Surf, Toyota Fortuner, Toyota Hiace και Toyota Hilux. Η δεύτερη γενιά που είχε τον κωδικό 2KD-FTV, παρουσιάστηκε το 2001. Σε αντίθεση με τους παλαιότερους, οι κινητήρες αυτής της γενιάς, διέθεταν μειωμένο κυβισμό και ισχύ: 2.5 λίτρα και 142 hp, αντίστοιχα. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, τοποθετήθηκε στις σειρές οχημάτων της Toyota: Fortuner, Hilux, Hiace και Innova.
AD-FTV
Η πρώτη γενιά της συγκεκριμένης σειράς DOHC, εν σειρά, ντίζελ κινητήρων, παρουσιάστηκε το 2005. Ο κινητήρας 1AD-FTV ήταν υπερσυμπιεζόμενος και είχε κυβισμό 2.0 λίτρα, ενώ η ισχύς του ήταν 127 hp. Ο κινητήρας της δεύτερης γενιάς, 2AD-FTV, όπως και ο παλαιότερος, διέθετε σύστημα κοινού συλλέκτη D-4D και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, αλλά είχε διαφορετικό κυβισμό, της τάξης των 2.2 λίτρων. Η μέγιστη ισχύς του βρισκόταν ανάμεσα στα 136 και 149 hp. Η επόμενη γενιά είχε τον κωδικό 2AD-FHV. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες, είχαν τα εξής χαρακτηριστικά: ταχείας αντίδρασης πιεζοηλεκτρικά μπεκ, σύστημα περιορισμού τοξικότητας D-CAT και σχέση συμπίεσης 15.7:1, η οποία ήταν η χαμηλότερη ολόκληρης της σειράς. Όπως και στους κινητήρες 2AD-FTV, ο κυβισμός τους δεν ξεπερνούσε τα 2.2 λίτρα. Η ισχύς τους ήταν 174 έως 178 άλογα. Οι κινητήρες της συγκεκριμένης σειράς, εξόπλιζαν μοντέλα της Toyota όπως τα RAV4, Avensis, Corolla Verso, Auris, Verso και Corolla.
1WW
Το 2013, έκαναν την εμφάνισή τους οι κινητήρες 1WW. Επρόκειτο για μια ακόμη σειρά ντίζελ κινητήρων DOHC, με 4 εν σειρά κυλίνδρους. Η ισχύς των 1.6 λίτρων κινητήρων άγγιζε τα 110 άλογα και η σχέση συμπίεσής τους ήταν 16.5:1. Οι κινητήρες 1WW των 2 λίτρων, παρουσιάστηκαν το 2015. Κατασκευάζονταν για τα Toyota Verso και Toyota Auris.
GD-FTV
Η σειρά κινητήρων GD παρουσιάστηκε το 2015. Η πρώτη γενιά είχε τον κωδικό 1GD-FTV και εκπροσωπούταν από έναν εν σειρά τετρακύλινδρο, 2.8 λίτρων και 175 αλόγων DOHC κινητήρα, με μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνα. Οι κινητήρες 2GD-FTV της δεύτερης γενιάς, διέθεταν χαμηλότερο κυβισμό και ισχύ: 2.4 λίτρα και 147 άλογα αντίστοιχα. Η σχέση συμπίεσης των κινητήρων και των δύο γενιών, ήταν η ίδια — 15.6:1. Εξόπλιζαν τα Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Fortuner και Toyota Innova.
1VD-FTV
Η σειρά VD αποτέλεσε μια νέα σελίδα στην ιστορία των κινητήρων της Ιαπωνικής μάρκας. Πρόκειται για τους πρώτους οκτακύλινδρους, V σχεδιασμού, ντίζελ κινητήρες της. Ο κυβισμός τους ήταν 4.5 λίτρα. Ήταν επίσης εξοπλισμένοι με σύστημα D-4D και μία ή δύο μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνες. Η σχέση συμπίεσής τους άγγιζε το 16.8:1. Η μέγιστη ισχύ των υπερσυμπιεζόμενων κινητήρων ήταν 202 hp και αυτών με τις δύο τουρμπίνες - 268 hp.